Last ned fra vår webshop
Side 2 av 2 < 1 2
Emne Valg
#530671 - 08.02.10 07:27 Re: Søndagstur i Alaska 7 feb. [Re: Ernst K.Furuhatt]
Jan Arild Gjemble Offline
Aktivt medlem

Ahhh... nydelig Ernst. Dere gjør meg grønn av missunnelse ettersom jeg ikke fikk vært med på søndagsturen hverken forrige søndag eller igår.

Håper virkelig vi får satt opp en søndagstur denne uka, for nå klør det virkelig i fingrene for å delta på en MP-session smile

Topp
#530672 - 08.02.10 07:35 Re: Søndagstur i Alaska 7 feb. [Re: Jan Arild Gjemble]
Ernst K.Furuhatt Offline
Veteran

He he det blir nok flere muligheter, og nå ryktes det at Pacific Northwest er like rundt hjørnet, da tenker jeg det blir ville tilstander i MP grin .

Topp
#530700 - 08.02.10 14:12 Re: Søndagstur i Alaska 7 feb. [Re: Ernst K.Furuhatt]
Mathias Kjærstad Online   content
Aktivt medlem

Legger til bildene jeg tok fra gårsdagens MP tur smile Veldig fin tur vi hadde, bare dumt at jeg fikk connection problemer smile

Topp
#530707 - 08.02.10 14:52 Re: Søndagstur i Alaska 7 feb. [Re: Mathias Kjærstad]
Mathias Næss Offline
Medlem

Var en flott tur selv om jeg ga meg halvveis på andre leg. DC-3 var et herlig avbrekk fra de vanlige airlines i FS9.

Skal vi ut på tur igjen snart eller? grin

Topp
#530711 - 08.02.10 15:07 Re: Søndagstur i Alaska 7 feb. [Re: Mathias Næss]
Fred Solli Online   happy
Aktivt medlem

Det blir nok helt sikkert flere turer som denne smile

Noen bilder jeg også tok før serveren falt ned.

Samling på Cordova

På vei til Valdez

Fin isbre ved Valdez (Sikkert UTX Alaska)

Turning finale Valdez

Line-up Valdez

På vei til Long Lake (mistet følget pga. mye lavflygning i dalbunnen.:)

Håper dette ga blitt mersmak. Vi kommer sterkere tilbake seinere. Gikk tom for fuel på siste leg til Anchorage og nødlandet på Duffy's Tavern for en øl. Det ble gravøl isteden. smile
Crash and burn i enden av stripa.

Fred Solli
www.flightsimlan.com
fs@flightsimlan.com

Topp
#530774 - 08.02.10 20:16 Re: Søndagstur i Alaska 7 feb. [Re: Fred Solli]
Pål Kasnes Offline
Medlem

Sitat:
Håper dette ga blitt mersmak

Dette ga absolutt mersmak. Det er presentert flotte bilder her allerede. Jeg kom litt sent med i går, så jeg fyller på med bilder fra der Fred slapp opp for film i kamera.

Tekst over bildene:

Litt venting i Long lake, Fred og Ernst i bakgrunn.

En kort mellomlanding i Glacier Creek. Kjetil ser på Ernst som kommer inn for landing.

På vei fra Glacier Creek mot Chisana: Her var det å starte på klatringen med en gang. Kjetil har kommet godt i gang, Thor kommer for full musikk i bakgrunn.

Her passerer vi turens høyeste punkt. Jeg ligger på 11000, mens Øystein og Fred utfordrer skjebnen nede mellom fjelltoppene:

Det ble en kraftig nedstigning til Chisana. Litt kø for finale, men alle kom seg ned:

Alle kom ned, her Thor på en skjev finale:

I Chisana fikk vi besøk av en lokal fyr med helikopter, han fulgte oss videre oppover i dalen:

Turen går fra Chisana til Northway. Først gjennom en småtrang dal, før vi flyr utover et stort slettelandskap:

Lokal tåke:

I Northway stoppet turen for de fleste, men 4 stykker fortsatte i nye fly. Jeg satt meg i en Learjet, og satt kursen for Stevens Anchorage Intl.

Takk for flott satt sammen tur Fred, og takk for hyggelig selskap alle dere andre.

Pål

Topp
#530776 - 08.02.10 20:31 Re: Søndagstur i Alaska 7 feb. [Re: Pål Kasnes]
Pasi Jorgensen Offline
Aktivt medlem

Dæsken, ser ut som en knall tur, måtte jobbe igår så jeg kunne ikke være med cry

Men men, fikk jo kjørt litt MP på lørdagen, hvor vi (3 stk) avsluttet LOWI "treningen" med en ferry flight fra Munich til Kjeller i hver vår F-16 grin

Topp
#530951 - 09.02.10 13:16 Re: Søndagstur i Alaska 7 feb. [Re: Pål Kasnes]
Ernst K.Furuhatt Offline
Veteran

Dette blir bare bedre og bedre! Kjempeflott at så mange poster sine bilder, da det er gøy å se det fra de andre sine ståsteder!! Haugevis med sterke reportasjer laugh . Og igjen honnør til Fred som med sin dyktige lederstil loste hele gjengen trygt gjennom skumle utfordringer grin .

Topp
Side 2 av 2 < 1 2

Moderator:  Dag Johansen 
Siste innlegg
Neste generasjon
av Andreas Stangenes
1 sekund siden
iFly Southwest departure
av Petter Tandberg
7 minutter 17 sekunder siden
Youtube-tråden (snackbaren)
av Ivar Hestnes