Side 2 av 2 < 1 2
Emne Valg
#530810 - 08.02.10 21:34 Re: FPS [Re: Kristian Larsen]
Kristian Larsen Offline
Aktivt medlem

Sitat:
Nå skjønner jeg godt at jeg kun får fps rundt 20, når jeg ser skjemdumpen fra FSX. Jeg har i stort sett ALLE sliders på maks. Skal prøve å sette dem på 50% og se hva som skjer. Gott initiativ å legge med en skjermdump slik av vi kan se instillingene.

Jack

Med denne settingen, så har eg rundt 25 +/- når eg står på flesland og rett etter take off, så går den opp til mellom 30-40

Vel, dette sjekket eg for ca 30 min siden over sjøen.

Men noen tusen fot oppe, så klarer den 40-60

Så vil tro du skulle klart vertfall det samme hvis du har de på max og ligger på 20 nå.

Leste et sted at autogen density var lur å ha på lavt, for den trakk ned ganske mye FPS

Endret av Kristian Larsen (08.02.10 21:36)

Topp
#530890 - 09.02.10 04:09 Re: FPS [Re: Kristian Larsen]
Henning Henriksen Offline
Medlem

Heisann.
Jeg fant denne tråden veldig nyttig. Sliter enormt med fps på maskinen jeg har tilgjengelig. Hadde innbrudd for et par måneder siden der pcn min blant annet forsant, så foreløbig bruker jeg en bærbar msi, 2gb ram , dual core 1,7 prossesor.

MEd alle settings på null, unntatt 3% airline traffic, ingen addon, er jeg heldig med rundt 12 fps på cruise, 7-9 fps på f.eks approach Sola. Men jeg elsker og fly i simmen, og prøer holde ut til jeg får tak i ny og bedre maskin. Men håper og har stor tro på mangen av disse linkene. Har prøvd noen tweaker før, men omtrent ingen merkbar forskjell.

Tusen takk for linkene.

Henning Henriksen

Norway Air
www.fsairlines.net

Topp
#530965 - 09.02.10 15:05 Re: FPS [Re: Kristian Larsen]
Jack J Jackson Offline
Aktivt medlem

Nå gir jeg opp dette med fps og er fornøyd med det jeg har.

Har installert REX, GEX Europa, UTX Europa, Ultimate Traffic2, Active Sky Advanced og har configurert med FSWater Configurator, Norway Mesh og Scenic er installert. Hviken hardware jeg har i min PC kan dere se i min signatur og jeg syns der er helt Ok.

Testet Carenado Piper Saratoga (3D cockpit) på ENVA, med å sette ALLE sliders på MAKS og siden på 50% og dette er hva min PC greier.

Maks sliders.

På rwy klar for start 20 fps
Start til 1000 fot fra 17 - 30 fps
Over 1000 fot økning fra 30 - 38 fps
Har da et meget bra scenery syns jeg med god oppløsning og detaljert.

50% sliders.

På rwy klar for start 22 fps
Start til 1000 fot fra 22 - 40 fps
Over 1000 fot økning fra 40 - 57 fps
Klart meget dårligere scenery, dårlig oppløsning og ikke godkjent slik jeg ønsker det.

Ja, hva sier man om dette totalt ovitenskaplige test? Jeg kommer å gå for sliders på maks da jeg kan leve med litt lavere fps. Skjønner selvfølgelig at jeg må gjøre instillinger avhengig av hvis jeg skal fly VFR på lavere høyde eller en 747 på FL420.

Med risko å få kjeft igjen så ønsker jeg å se en screen shot på instillingene/sceenery i FSX og få vite hvilke add-ons folk bruker når de snakker om fps på 80+ og over 100. Muligens er noen litt slurvete med sannheten.

Jack

Topp
#530975 - 09.02.10 16:15 Re: FPS [Re: Jack J Jackson]
Kristian Larsen Offline
Aktivt medlem

Holder på å sette opp FSX igjen nå, men noe eg lurte på i henhold til en link som ble postet her i går.

der står det noe om setting som skal forandres i conf filen på skjermen.

I utgangspunktet har eg ikke widescreen, men har trippelhead2go med 2 skjermer på, skal eg da sette conf filen slik at det blir widescreen? altså "true"

Topp
#530992 - 09.02.10 17:17 Re: FPS [Re: Kristian Larsen]
Jack J Jackson Offline
Aktivt medlem

Hei

Jeg har TH2GO og det virker helt fint, og jeg har IKKE endret noe i FSX.config.

Jack

Topp
#530999 - 09.02.10 17:28 Re: FPS [Re: Jack J Jackson]
Kristian Larsen Offline
Aktivt medlem

Vell, eg går igjennom en grundig feilsøking og reinstallering pågrunn av at FS crashet hele tiden.

Vet ikke om dette hjelper på verken hastighet av spillet eller på crashen, men hjelper det, så er det vertdt arbeidet.

Men vertfall, i framgangsmåten, så kom det fram om man hadde widescreen eller vannlig, og skulle skrive true eller false.

Dette i forbindelse med å få mest utbytte av FPS

Topp
#531162 - 10.02.10 11:55 Re: FPS [Re: Kristian Larsen]
Christian Paulsen Offline
Veteran

Widescreen True eller False har lite med FPS å gjøre, og FPS påvirkes ikke av denne innstillingen. Likevel kan man få en indirekte påvirkning, og for å forstå disse to motstridende påstandene må vi se på hva den gjør.

Den endrer bare utsnittet av det vi ser, for at det skal passe bedre med Widescreen formatet. Hvis man har en widescreen skjerm, og ikke denne på True, så vil man med zoom-nivå 100 (eller 80 som vel er default) knapt se noe instrumenter, og man må zoome langt bakover.

Her er eksempel fra FSX 737 på en 1920x1200 widescreen skjerm, der zoom-nivået er likt. (Det er zoomet helt ut til 40 på begge bilder).

Wideview= FALSE:

Wideview= TRUE:

Vil anbefale alle som har widescreen å ha den på True, men det endrer altså bare utsnittet. Grunnen til at dette indirekte kan påvirke FPS er at jo mer du ser, jo mer resurskrevende blir det. Så hvis man ikke endrer zoomnivå vil True være tyngst, men det er litt hypotetisk da man ikke ser instrumentene, og dermed ikke vil fly noe sted med urørt view i feks default 737 hvis man ikke har satt widescreen true.

If it ain't broke,
fix it until it is...

Topp
#531169 - 10.02.10 12:30 Re: FPS [Re: Christian Paulsen]
Ernst K.Furuhatt Offline
Veteran

Aaaah takk kloke mann, jeg har grublet litt på hvorfor jeg fikk helt andre bildeperspektiver i VC med min nye PC ... blush tired !! Jeg hadde helt glemt denne muligheten i cfg. så jeg har lenge sittet med nesa klistret i panelet crazy . Har riktignok zoomet meg litt bakover, men syntes fremdeles jeg hadde det for "trangt". Sannelig godt at vi har noen som TENKER her i forumet ( hos meg kommer det få tanker, men mange nordnorske spesialuttrykk........).

Topp
Side 2 av 2 < 1 2

Siste innlegg
Gratulerer Tommy!
av Paul Thomas Kvam
0 sekunder siden
IFlysimsoft 737 snart ute
av Karl Mathias Moberg
28 minutter 56 sekunder siden
Noen som vet om denne painten til cs 757
av Kristoffer_Hansen
32 minutter 3 sekunder siden