Kjøp fra vår webshop
Side 1 av 2 1 2 >
Emne Valg
#530361 - 06.02.10 13:39 En litt mer avansert fjernutløser til kameraet
Bjørn J. Jensen Offline
Aktivt medlem

Jeg kjøpte et byggesett til en litt mer avansert fjernutløser til kameraet. Nå er det ferdig loddet sammen og saken fungerer faktisk!
Den har bevegelses sensor, lys sensor, lydsensor og mange andre funksjoner til å styre langtidseksponeringer og serie opptak osv..

Nå gjenstår det å teste greia skikkelig ut! laugh

Topp
#530362 - 06.02.10 13:42 Re: En litt mer avansert fjernutløser til kameraet [Re: Bjørn J. Jensen]
Tom Knudsen Offline
Veteran

Denne så jo artig ut, hvor kjøpte du den?

Topp
#530364 - 06.02.10 13:46 Re: En litt mer avansert fjernutløser til kameraet [Re: Tom Knudsen]
Bjørn J. Jensen Offline
Aktivt medlem

Kjøpte det av en kar på Diskusjon.no som har laget alt sammen og skrevet Firmwaren. Send han en e-post. Det koster litt over 400kr for alt sammen med kontakt til kameraet (en fjernutløser du låner en ledning av). smile

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1168060&st=0&start=0

Topp
#530382 - 06.02.10 16:02 Re: En litt mer avansert fjernutløser til kameraet [Re: Bjørn J. Jensen]
Marius Arnesen Høiseth Offline
Veteran

De bildene i den posten på diskusjon.no var jo helt råe! At alt dette kan gjøres med bare 300kr og litt tid, er jo passelig imponerende!! Hadde jeg hatt noen erfaring med lodding og litt programmering, hadde jeg tatt kontakt med en gang og spurt om å få tilsendt et slikt byggesett. Men vi lærer ikke slikt på realfag, desverre frown

Topp
#530658 - 08.02.10 01:45 Re: En litt mer avansert fjernutløser til kameraet [Re: Marius Arnesen Høiseth]
Mathias Kjærstad Offline
Aktivt medlem

Glad jeg gikk elektro og så påbygg smile Anbefales !

Endret av Mathias Kjærstad (08.02.10 01:45)

Topp
#530661 - 08.02.10 04:30 Re: En litt mer avansert fjernutløser til kameraet [Re: Mathias Kjærstad]
Tom Knudsen Offline
Veteran

Kjøpte min i dag, kom på 685 kroner totalt med alt utstyr ferdig montert.

Topp
#530681 - 08.02.10 08:53 Re: En litt mer avansert fjernutløser til kameraet [Re: Tom Knudsen]
Veteran

Ferdig montert? Måtte man ikke bygge selv?

Topp
#530712 - 08.02.10 15:18 Re: En litt mer avansert fjernutløser til kameraet [Re: Marius Arnesen Høiseth]
Bjørn J. Jensen Offline
Aktivt medlem

Du kan velge selv. Han tar 200kr for å montere det for deg, men da er jo hele gleden vekk cool
Ellers har prisen gått opp til 485,- (+ evt. 200,-) ref. førsteposten på diskusjon.no.

Topp
#530734 - 08.02.10 18:12 Re: En litt mer avansert fjernutløser til kameraet [Re: Bjørn J. Jensen]
Tom Knudsen Offline
Veteran

Sitat:
Ja, jeg har fortsatt både deler og ferdigmonterte sett liggende. Jeg selger helst delene, men det forutsetter at du har utstyr (en god loddebolt) og noe loddeerfaring. Med i byggesettet er kretskort med ferdigmontert og programmert mikrokontroller, alt av deler, laser, lyd-, lys og bevegelsessensor, en 1,5m kabel (3,5mm hann-hann), og overgang til Canon xxxD/xxxxD serie kameraer. Alt dette i deler selger jeg for 400kr.

Hvis du har et annet kamera, som canon xD/xxD eller Nikon, så trenger du en snorutløser du kan demontere og lage kabel av. Om ikke du har en trådutløser har jeg slike til de fleste kameraer, og ber om 50kr for en slik en.

Ønsker du å koble EKKO opp mot ekstern blits, så trenger du en blitssko og en synckabel til denne. Dette har jeg også liggende om ikke du har, og tar 50kr for dette også.

Jeg monterer gjerne SMD-transistorene for deg om dette hindrer deg fra å montere selv. Om du derimot ikke har utstyret til å gjøre dette selv, så kan jeg montere alt for 200kr. Da tester jeg også at alt fungerer, og pakker komponentene i krympeplast. Om du ikke alt har sett det er det en veldig lang forumtråd på akam.no, du kan jo ta en titt her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1168060&hl=

Topp
#530746 - 08.02.10 18:44 Re: En litt mer avansert fjernutløser til kameraet [Re: Tom Knudsen]
Veteran

Jeg håper stipendet mitt kommer før han får solgt alle... Virket utrolig interessant. En slik boks ville utvilsomt gjort fotografering mer spennende. Skynd dere, Lånekassen!!

Topp
Side 1 av 2 1 2 >

Moderator:  Frank Kristiansen 
Siste innlegg
Nydelig Airbus X
av Aslak Iversen
0 sekunder siden
Vatsim Bable-tråden! Hvor flyr du, sitter du nå?
av Lars Hassel
3 minutter 27 sekunder siden
IFlysimsoft 737 snart ute
av per berge
6 minutter 46 sekunder siden
Visiting Controller - Alaska!
av Ivar Skaugstad
15 minutter 48 sekunder siden
Nytt fjølprosjekt i Åsgårdstrand
av Geir Pettersen
25 minutter 24 sekunder siden
Siste album