Kjøp fra vår webshop
Side 1 av 3 1 2 3 >
Emne Valg
#349494 - 17.07.07 02:35 Vurderer å selge 737 Cockpit prosjektet i deler..
Ole Almenningen Offline
Medlem

Det er med ikke så rent lite vemod jeg vurderer å selge cockpitprosjektet mitt i deler. Inspirasjon og tid har vært mangelvare siste 1,5 året, og nå står det der og skriker etter kjærlighet og omsorg. Har snart ikke hjerte til å se på lenger..

Ønsker å lodde stemningen for eventuelle interessenter. Alternativet er selvsagt å pakke det ned og satse på at inspirasjonen (og tid!) kommer tilbake. Dette har ingen hast, og er som sagt foreløpig bare en slags "markedsanalyse".

Ser for meg evt salg av deler som følger:

- MAIN OVERHEAD: i egen kasse med FSBUS Interface. Alt av lamper og ca 80% av knapper interfacet. 12V bakgrunnsbeslysning. Mangler aktive instrumenter.

- GLARE: Komplett Glare ramme (tilpasset FDS MIP) med FDS MCP (old style), 2xFDS EFIS, 2xFDS sixpack og FDS Interface. En "issue" er at "mode" lampene i MCP knapper lyser svakt. PCos hadde ingen umiddelbar løsning på dette.

- MIP: ferdig montert på ramme med FSBUS Interface, 5 stk. 10.4" LCD, FSD gearlever etc. ca 80% av knapper og alle lys interfacet.

- CDU Panel: med FDS CDU inkl PSOne LCD og 10.4' Lower Eicas LCD skjerm.

- THROTTLE QUADRANT: Symulatory TQ med FSBUS Interface og Steppermotorer. Klar til bruk med ettermontert 12V bakgrunnsebelysning, men uten Stepperstyring. Følger med ferdig oppkoblet FSBUS Interface for Stepper-motorer, men det skal sies at Steppermotoer ikke er ideellt for annet enn Trim.

- PEDESTAL: i egen (aluminium) 100% replika kasse. Det meste er interfacet, unntak er enkelte knapper og COM2. 12V bakgrunnsbelysning.

- YOKE: PFC gulvstående Yoke, USB, proff kvalitet.

- PEDALER: PFC pedaler, USB, proff kvalitet.

- Ved interesse kan evt også 2x1.8m hovedramme i solid kvalitet med hjul selges.

- Diverse PCutstyr: Noen PCer tilpasset FS9 og andre tilpasset Project Magenta software, 19' CRT skjermer, etc. etc.

For de deler som har FSBUS Interface kan det leveres med ferdig oppsatt software.

Dersom mulig å overdra lisenser er følgende software også evt til salgs:
- pmSystems
- pm CDU/Flight Management System
- pm MCP/Enhanced Autopilot
- pm Glass Cockpit (PFD/ND/EICAS)

Generelt ser jeg for meg at utstyret i utgangspunktet bør avhentes, og at det vil bli gitt en "introduksjon" og forklaring ved avhenting. Alt selges som det står og uten noen form for garantier med unntak av plug&play utstyr som fremdeles har garanti.

Henviser til 737cockpit.no på web for bilder og mer info. Seriøse interessenter vil få mer info/bilder etter behov.

Interesse for noe av dette? PM meg i så fall. Har ikke tenkt å tjene penger på dette. Når det gjelder priser ser jeg for meg et utganspunkt i ca 2/3 av pris jeg ga for DELENE til de ulike hovedkomponenter. Dokumentasjon på utgifter vil evt. bli fremlagt.

Topp
#349505 - 17.07.07 09:02 Re: Vurderer å selge 737 Cockpit prosjektet i deler.. [Re: Ole Almenningen]
Geir Pettersen Offline
Veteran

oioioi så lyst jeg har på dette. Værre med skilsmissen, den er jeg ikke så hypp på.

Topp
#349753 - 18.07.07 17:51 Re: Vurderer å selge 737 Cockpit prosjektet i deler.. [Re: Ole Almenningen]
Vidar Fagerjord Offline
Veteran

Den pedestal'en kan være veldig interessant - men kun om du kan vente en god stund. Jeg har nemlig bestilt MIP fra FDS med IBL-paneler...

Topp
#404345 - 14.04.08 20:46 Re: Vurderer å selge 737 Cockpit prosjektet i deler.. [Re: Vidar Fagerjord]
Øystein Haugan Offline
Medlem

HEI.....har du solgt Throttle quadranten ???

Øystein

Endret av Øystein Haugan (14.04.08 20:47)

Topp
#405452 - 19.04.08 22:49 737 Cockpit prosjektet er til salgs! [Re: Ole Almenningen]
Ole Almenningen Offline
Medlem

Da har jeg tatt den endelige avgjørelsen, og selger Simulatoren i deler med tungt hjerte..

- GLARE: Komplett Glare ramme (tilpasset FDS MIP) med FDS MCP (old style), 2xFDS EFIS (en er interfacet), 2xFDS sixpack og FDS Interface. En "issue" er at "mode" lampene i MCP knapper lyser svakt. PCos hadde ingen umiddelbar løsning på dette. ("Anbefaler" at Glare og MIP selges samlet, ettersom 6pack er interfacet mot MIP FSBUS)
Pris Kr. 6000,-

- MIP: ferdig montert på ramme med FSBUS Interface, 5 stk. 10.4" LCD, FSD gearlever, aktive Stby instrumenter etc. Ca 80% av knapper og alle lys interfacet. PLS og 220 VOLT styring av PCer etc må dessverre fjernes før salg (ikke NEMKO godkjent).
Pris Kr. 10800,-

- CDU Panel: med FDS CDU inkl PSOne LCD og 10.4' Lower Eicas LCD skjerm.
Pris Kr. 4500,-

- THROTTLE QUADRANT: Symulatory TQ med FSBUS Interface og Steppermotorer. Klar til bruk med ettermontert 12V bakgrunnsebelysning, men uten Stepperstyring. Følger med ferdig oppkoblet FSBUS Interface for Stepper-motorer, men det skal sies at Steppermotoer ikke er ideellt for annet enn Trim.
Pris Kr. 7500,-

- PEDESTAL: i egen (aluminium) 100% replika kasse. Det meste er interfacet, unntak er enkelte knapper og COM2. 12V bakgrunnsbelysning.
Pris Kr. 7000,-

- YOKE: PFC gulvstående Yoke, USB, proff kvalitet.
Pris Kr. 5500,-

- PEDALER: PFC pedaler, USB, proff kvalitet.
Pris Kr. 3500,-

- Ved interesse kan evt også 2x1.8m hovedramme i solid kvalitet med teppe og hjul selges for Kr. 1500,-

- Diverse PCutstyr: Noen PCer tilpasset FS9 og andre tilpasset Project Magenta software, 19' CRT skjermer, etc. etc. Spør om det er noe du trenger!

For de deler som har FSBUS Interface kan det leveres med ferdig oppsatt software.

Dersom mulig å overdra lisenser er følgende software også evt til salgs:
- pmSystems
- pm CDU/Flight Management System
- pm MCP/Enhanced Autopilot
- pm Glass Cockpit (PFD/ND/EICAS)
Pris 2/3 av dagens pris, forutsatt at lisens kan overdras.

Generelt ser jeg for meg at utstyret i utgangspunktet må avhentes, og at det vil bli gitt en "introduksjon" og forklaring ved avhenting. Alt selges som det står og uten garanti.

Henviser til 737cockpit.no på web for bilder og mer info. Seriøse interessenter vil få mer info/bilder etter behov.

PM meg ved interesse. Alle priser er i utgangspunktet "hbo" men kan diskuteres. Presiserer at det er bare ca 2/3 av pris for utstyr/deler (inkl mva/frakt) som er medregnet, og dette blir et "tapsprosjekt" av dimensjoner.

Topp
#405475 - 19.04.08 23:52 Re: Vurderer å selge 737 Cockpit prosjektet i dele [Re: Ole Almenningen]
Tom Arild Hansen Offline
Veteran

Oioioioioi!!!!!

Jeg synes det er veldig veldig synd at du må selge dette her! Men hvis du har tenkt over saken lenge, og kommet fram til at det er den beste løsningen - så er det sikkert rett.

Jeg kan ikke få beskrevet hvor mye jeg skulle ønske jeg kunne skrevet: "Jeg kjøper rubb og rake", men det har jeg dessverre ikke penger til. Da måtte det blitt en avbetalingsløsning, og det er du sikkert kjempehypp på

Driver jo og bygger min baron58-cockpit, men er rimelig sikker på at jeg skal igang med en 737 når jeg snart (?), flytter i hus. Men du vil selvfølgelig selge dette NÅ du, ikke sant?

Endret av Tom Arild Hansen (19.04.08 23:56)

Topp
#405508 - 20.04.08 09:01 Re: Vurderer å selge 737 Cockpit prosjektet i dele [Re: Tom Arild Hansen]
Kenneth Lie Offline
Aktivt medlem

kjøper yoke og evt. PM av deg jeg da om det går Ole Synes dette er forbaska kjedelig for deg..........

har sendt deg en pm

Endret av Kenneth Lie (20.04.08 09:04)

Topp
#405521 - 20.04.08 11:06 Re: Vurderer å selge 737 Cockpit prosjektet i dele [Re: Kenneth Lie]
Øystein Haugan Offline
Medlem

Har sendt deg PM på TQ`en å pedestal boksen

Øystein

Endret av Øystein Haugan (20.04.08 19:51)

Topp
#406285 - 23.04.08 23:30 Re: Vurderer å selge 737 Cockpit prosjektet i deler.. [Re: Geir Pettersen]
Geir-Finstad Offline
Veteran

Opprinnelig Posted Av: Geir Østtveit
oioioi så lyst jeg har på dette. Værre med skilsmissen, den er jeg ikke så hypp på.

No balls no fun...

Geir Ove Finstad

Topp
#406338 - 24.04.08 12:41 Re: Vurderer å selge 737 Cockpit prosjektet i deler.. [Re: Geir-Finstad]
Geir Pettersen Offline
Veteran

Sitat:
GLARE: Komplett Glare ramme (tilpasset FDS MIP) med FDS MCP (old style), 2xFDS EFIS (en er interfacet), 2xFDS sixpack og FDS Interface. En "issue" er at "mode" lampene i MCP knapper lyser svakt. PCos hadde ingen umiddelbar løsning på dette. ("Anbefaler" at Glare og MIP selges samlet, ettersom 6pack er interfacet mot MIP FSBUS)

Hvilken interface er det på dette? Er det USB "plug'n'play"
Om dette er kompatibelt med FSX/LVLD etc., er jeg interessert i denne pakka.

EDIT: Ønsker å kjøpe alt samlet om prisen og forutsetningene er rett.

Endret av Geir Østtveit (24.04.08 21:32)

Topp
Side 1 av 3 1 2 3 >

Moderator:  Patric Moreau 
Siste innlegg
Lager scenery for LEMU
av Ragnar Egeland
1 sekund siden
GoFlight MCP PRO med GoFlight EFIS selges
av Tom Jonny Pettersen
5 minutter 28 sekunder siden
Blueray vs DVD
av Kjetil Tonstad