Det er med ikke så rent lite vemod jeg vurderer å selge cockpitprosjektet mitt i deler. Inspirasjon og tid har vært mangelvare siste 1,5 året, og nå står det der og skriker etter kjærlighet og omsorg. Har snart ikke hjerte til å se på lenger..
Ønsker å lodde stemningen for eventuelle interessenter. Alternativet er selvsagt å pakke det ned og satse på at inspirasjonen (og tid!) kommer tilbake. Dette har ingen hast, og er som sagt foreløpig bare en slags "markedsanalyse".
Ser for meg evt salg av deler som følger:
-
MAIN OVERHEAD: i egen kasse med FSBUS Interface. Alt av lamper og ca 80% av knapper interfacet. 12V bakgrunnsbeslysning. Mangler aktive instrumenter.
-
GLARE: Komplett Glare ramme (tilpasset FDS MIP) med FDS MCP (old style), 2xFDS EFIS, 2xFDS sixpack og FDS Interface. En "issue" er at "mode" lampene i MCP knapper lyser svakt. PCos hadde ingen umiddelbar løsning på dette.
-
MIP: ferdig montert på ramme med FSBUS Interface, 5 stk. 10.4" LCD, FSD gearlever etc. ca 80% av knapper og alle lys interfacet.
-
CDU Panel: med FDS CDU inkl PSOne LCD og 10.4' Lower Eicas LCD skjerm.
-
THROTTLE QUADRANT: Symulatory TQ med FSBUS Interface og Steppermotorer. Klar til bruk med ettermontert 12V bakgrunnsebelysning, men uten Stepperstyring. Følger med ferdig oppkoblet FSBUS Interface for Stepper-motorer, men det skal sies at Steppermotoer ikke er ideellt for annet enn Trim.
-
PEDESTAL: i egen (aluminium) 100% replika kasse. Det meste er interfacet, unntak er enkelte knapper og COM2. 12V bakgrunnsbelysning.
-
YOKE: PFC gulvstående Yoke, USB, proff kvalitet.
-
PEDALER: PFC pedaler, USB, proff kvalitet.
- Ved interesse kan evt også 2x1.8m hovedramme i solid kvalitet med hjul selges.
- Diverse
PCutstyr: Noen PCer tilpasset FS9 og andre tilpasset Project Magenta software, 19' CRT skjermer, etc. etc.
For de deler som har FSBUS Interface kan det leveres med ferdig oppsatt software.
Dersom mulig å overdra lisenser er følgende
software også evt til salgs:
- pmSystems
- pm CDU/Flight Management System
- pm MCP/Enhanced Autopilot
- pm Glass Cockpit (PFD/ND/EICAS)
Generelt ser jeg for meg at utstyret i utgangspunktet bør avhentes, og at det vil bli gitt en "introduksjon" og forklaring ved avhenting. Alt selges som det står og uten noen form for garantier med unntak av plug&play utstyr som fremdeles har garanti.
Henviser til
737cockpit.no på web for bilder og mer info. Seriøse interessenter vil få mer info/bilder etter behov.
Interesse for noe av dette? PM meg i så fall. Har ikke tenkt å tjene penger på dette. Når det gjelder priser ser jeg for meg et utganspunkt i ca 2/3 av pris jeg ga for DELENE til de ulike hovedkomponenter. Dokumentasjon på utgifter vil evt. bli fremlagt.